Candida Dieet Recept Ontbijt Quinoapap

Quinoa pap
Een heerlijk candida dieet recept om mee te beginnen. Tijdens het Candida Dieet is het wel zo fijn als je aan je behoefte van suikers kan voldoen. Door de verwarmde melk met quinoa is dit een zeer vullend ontbijt zodat je er de hele ochtend tegen aan kan. Vooral in de winter is dit een uitstekend ontbijt.

Quinoapap tijdens het Candida Dieet
Candida Recept Quinoapap
Ingredienten
1 deel quinoavlokken
3 delen geitenmelk (kokosnootmelk, zelfgemaakte amandelmelk, geitenmelk of water kan ook)
1 theelepel kokosnootolie
Kaneel naar smaak.

Qua hoeveelheid gebruik ik voor 1 persoon 100 ml quinoavlokken en 300 ml melk of water.

Bereiding
Breng de quinoa en de melk op laag vuur langzaam aan de kook, dit duurt ongeveer 10 minuten. Voeg ondertussen een beetje kaneel toe. Als het kookpunt is bereikt laat je het geheel ongeveer 5 minuutjes afgedekt afkoelen. Zo kan de quinoa opzwellen. Daarna voeg je naar smaak kokosnootolie  en kaneel toe.
Stevia: ik vind de pap zelf al zoet genoeg zonder stevia dus je kunt ook eerst proberen of je het zonder stevia ook lekker vindt. Het voordeel van dit ontbijt is dat het je een heel voldaan gevoel geeft zodat je er een hele ochtend tegen aan kan.

Kaneel brengt je bloedsuiker omlaag , kokosolie is schimmelwerend en quinoa bevat tal van goede voedingsstoffen.

Optioneel
Rijstmelk: het is lactose vrij maar wel een geraffineerde melk met een hoger suikergehalte.
Je kunt het wel gebruiken maar met mate (bijvoorbeeld 1 tot 2 keer per week bij maar 1 gerecht).
Kokosnootmelk: kies je ervoor om kokosnootmelk te gebruiken dan raad ik aan om het te mengen met een andere melk zoals amandel- of geitenmelk of met water. Je zou bijvoorbeeld 1 deel kokosnootmelk met 2 delen geiten- of amandelmelk of water kunnen mengen.

Quinoavlokken verkopen ze in de natuurwinkel. Maar nog niet alle natuurwinkels verkopen de vlokken, je kunt ze ook online kopen bij Candidawijzer.

Ben je op zoek naar meer Candida Recepten dan kun je een kijkje nemen op de pagina met Candida Dieet Recepten.

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik heb de Quinoapap geprobeerd en deze bevalt mij erg goed. Ik heb de pap gemaakt met geitenmelk en heb er ook kokosrasp aan toegevoegd. En omdat ik het toch wel erg lekker vind om een beetje een bite te hebben heb ik ook een handje pompoenpitten toegevoegd. Maar de pap is zeker een aanrader!! Gr Dieuwke