Candida Recept Knoflooksoep

Soupe à l'Ail

Knoflook doodt Candida
Als jong meisje was ik altijd een slechte eter. Het was zeker geen liefde op het eerste gezicht met de Hollandse pot en ik at liever brood dan avondeten. Maar op vakantie was het altijd één groot feest, vooral in Frankrijk lustte ik veel meer dan thuis. Op een avond aten we een keer op een boerderij, waar de vrouw des huizes ons als voorafje een witte romige soep voorschotelde. Ik vond het er niet echt apetijtelijk uitzien maar de geur haalde me al snel over om het te proberen. Na één bord had iedereen wel genoeg gehad. Maar ik niet, ik wilde meer. Ik heb uiteindelijk 3 borden knoflooksoep opgeslurpt, wat een zaligheid was dat.
Het mooie is: knoflook doodt Candida en is ook nog eens ontzettend gezond. Laten we het daarom maar eens goed aanpakken met een Candida recept voor knoflooksoep! Of doe er je voordeel mee op vakantie deze zomer.

Ingrediënten
6 knoflookbollen
1 cup olijfolie
1.3 liter kippenbouillon (het is een simpele soep dus de kwaliteit van je kippenbouillon kan het verschil maken)
3 takjes verse tijm
1 theelepel zeezout

Bereiding
Candida Recept voor Knoflooksoep
Doe de olie en knoflookteentjes in een pan en laat het gedurende 25 minuten met de deksel op de pan zachtjes sudderen of tot de knoflook heel zacht is. Voeg vervolgens de kippenbouillon, thijm en zeezout toe en laat het nog 15 minuutjes zachtjes doorsudderen. Als je kippenbouillon van zichzelf al zout is dan heb je aan 1 of 2 theelepels zeezout voldoende. Pureer het vervolgens met een staafmixer.
Giet de soep in een soepkom of bord en garneer eventueel met wat pecorino.
Heerlijk als voorafje.

Meer Candida Recepten zijn op de pagina voor Candida Dieet Recepten te vinden.

Geen opmerkingen: