Suikervrije Candida Dieet Salade

Het internet staat vol met informatie over wat je wel en niet mag eten tijdens het Candida Dieet maar waar nog wel de grootste behoefte aan is, is gewoon wat meer praktische voorbeelden. Neem het ontbijt. Als je 's ochtends al begint met een redelijk 'zoet' ontbijt kan het zijn dat je trek naar zoet gedurende de hele dag aan blijft dringen. Om te voorkomen dat je bloedsuikerspiegel 's ochtends al meteen omhoog schiet kun je als ontbijt bijvoorbeeld een salade of soep eten. Dat hoeft helemaal niet veel tijd te kosten. Overigens kun je de volgende suikervrije candida dieet salade ook heel makkelijk meenemen naar het werk of op reis.

Suikervrije Candida Dieet Salade

Hoe maak je een gezonde start van de dag?
Begin de dag als je wakker wordt met een glas water, vind je dat wat flauw smaken dan kun je een theelepel appelcider azijn eerst in je glas doen en dan aanvullen met water. Drink vervolgens een kop kruidenthee, bijvoorbeeld kamille thee en begin dan pas aan je salade. Het liefst als je trek begint te krijgen. Voor mij werkt dit met name in het weekend goed omdat ik dan 's ochtends wat meer tijd heb én als ik ruim op tijd doordeweeks uit mijn bed kom, dat gaat de ene keer beter dan de andere keer.

Wat ga je vervolgens eten?
Bijvoorbeeld, de avocado's, radijsjes en komkommers zijn deze week in de aanbieding. Vanochtend heb ik een halve avocado, wat radijsjes en een stuk komkommer in stukjes gesneden en door elkaar gehusseld. Een klein beetje citroensap en wat olijfjes erdoorheen en klaar is kees!

Extra's
Voeg nog echte fetakaas aan toe. Met echte fetakaas bedoel ik de fetakaas gemaakt van schapen en geitenmelk en niet van koemelk producten. Dus kijk vooral de ingrediënten erop na. Hij is duurder maar smaakt zoveel puurder en lekkerder.

Neem eens een kijkje op de pagina voor meer Candida Dieet Recepten
Een reactie plaatsen