Amandelmelk met Pit

Wat kan ik drinken tijdens het Candida Dieet?
We zitten midden in de herfst dus we kunnen onszelf  en met name onze spijsvertering 's ochtends wel verwennen met een warme start van de dag. Bijvoorbeeld met een kop warme amandelmelk met pit van Ashley Pitman. Een lekker drankje tijdens het Candida Dieet. Maar hoe maak je zelf amandelmelk? En waar kan ik een amandelmelk zonder suiker uit pak vinden?

Amandelmelk Zonder Suiker van Vitariz
Amandelmelk met Pit
Fotobron: MindBodyGreen
Ingrediënten

1 cup amandelmelk
1/4 theelepel vanille
1/4 theelepel kaneel
1/8 theelepel nootmuskaat

Bereiding

Stap 1


Hoe maak ik zelf Amandelmelk?

Ik maak mijn amandelmelk zelf door 100 gram amandelen te mixen in de blender met 250ml water, na een paar minuten blenden doe ik er nog eens 250ml water bij. Het geheel haal ik door een zeef. Je hebt ook nylon zakken of kaasdoeken om je melk doorheen te halen. Dan heb je puur alleen de melk. Als je het geheel door een zeef haalt dan blijven er altijd hele fijne stukjes amandel in de melk. Zelf vind ik dat geen probleem.

Biologische Amandelkmelk zonder Suiker uit een Pak
Gebruik biologische ongezoete amandelmelk als je geen tijd hebt om je eigen amandelmelk te maken. Ik gebruik de amandelmelk van vitariz.
Dat is de enige die ik heb kunnen vinden zonder suikers en andere zoetstoffen. Er is in de natuurwinkel wel amandelmelk verkrijgbaar maar die hebben vaak een vorm van zoetstof zoals agavesiroop of rijststroop. De amandelmelk die ik gebruik heeft een natuurlijk zoete smaak door de amandelen en de rijst.


Stap 2
Doe de amandelmelk in een pannetje en laat het op laag vuur langzaam opwarmen.
Voeg de vanille, kaneel en nootmuskaat toe.
Doe het geheel in een mok en strooi er een heel klein beetje nootmuskaat/kaneel over.

Heb je ook een tip voor iets lekkers wat je tijdens het candida dieet kan drinken?
Laat het ons weten in de opmerkingen hieronder.

Gerelateerde onderwerpen:


Kijk voor meer ideeën op Candida Recepten.
Voor ingrediënten, verzorgingsproducten, voedingssupplementen en meer producten die je kunnen helpen van je schimmelinfectie af te komen kun je kijken op de online Candida winkel Candidawijzer

2 opmerkingen:

Anoniem zei

hoort er rijst in of niet?

candidadieet zei

Als je dat lekker vindt zou je dat kunnen doen. Maar het hoeft niet.